Fysiobouts

Manuele therapie bij Fysiobouts

Overbelasting van een gewricht

Heeft u hoofdpijn, pijn aan nek of schouders, bent u duizelig of heeft u last van uw rug? Oorzaak van deze klachten is vaak overbelasting van een gewricht. Beweging is moeilijk en pijnlijk, spieren verkrampen en de pijn kan uitstralen naar andere lichaamsdelen. Manuele therapie vermindert of verhelpt klachten aan uw wervelkolom of armen en benen. Onze manuele therapeuten hebben naast hun opleiding Fysiotherapie, een Masteropleiding Manuele Therapie gevolgd.

Werkwijze manuele therapie

De manueel therapeut beweegt lichaamsdelen rond het pijnlijke gewricht op een specifieke manier. Meestal door zacht trekken of duwen. Soms aangevuld met gedoseerde impulstechnieken: snellere bewegingen die een knappend of krakend geluid kunnen geven. Dit is meestal niet pijnlijk. De effecten zijn vaak direct merkbaar: u heeft meer bewegingsvrijheid en minder pijn. Binnen 5 behandelingen moeten de klachten sterk gereduceerd of verdwenen zijn. Als aanvulling op onze behandelingen, moet u ook thuis oefeningen doen.

Aanmelden voor manuele therapie, verwijzing en verzekering »

Manuele therapie bij:

• hoofdpijn
• nekpijn (met uitstraling naar de
   arm)
• borstpijn
• schouderpijn
• rugpijn (met uitstraling naar het
   been)
• duizeligheid
• kaakklachten

Aanmelden bij Fysiobouts

T 073-5517484
E info@fysiobouts.nl

Intakeformulier

Graag invullen voor 1e afspraak.

Adres Fysiobouts

Theerestraat 5
5271 GB Sint Michielsgestel
FysioNet Copyright © 2017 Fysiobouts - All rights reserved | Disclaimer | Sitemap